28 lutego 2014

Tłusty czwartek


zdrowy tłuszcz, tłuszcz dla urody, olej kokosowy, sezam, oliwa z oliwek, orzechy, awokado

Tłuszcz - to nie brzmi dobrze. Oj, jak źle się kojarzy. Nie lubimy o nim słyszeć, chcemy go unikać, spalać, usuwać z diety i z bioder. Takie podejście nie jest jednak słuszne. Tłuszcz bowiem niejedno ma imię i niejedną twarz. My przestałyśmy wrzucać wszystkie tłuszcze do jednego worka i dzisiaj chcemy Ci powiedzieć o tych dobrych. Bo tłusto wcale nie musi oznaczać źle, brzydko i niezdrowo ;)

Mamy dla Ciebie nasze top 5 źródeł zdrowego tłuszczu. Takich, które lubimy, których używamy i z czystym sumieniem możemy polecić. Nie bez powodu trafiły do Domowego SPA - wpływają pozytywnie nie tylko na zdrowie, ale również urodę. Na tym drugim aspekcie chcemy się skupić.



OLIWA Z OLIWEK

Co zawiera? Nienasycone kwasy tłuszczowe, przeciwutleniacze, witaminy A, E, D, fosfor, magnez, potas, wapń, żelazo
Jak działa? Nawilża, łagodzi, wygładza, uelastycznia, odżywia, hamuje procesy starzenia, wzmacnia komórki
Jak stosować? Oliwę możesz zastosować w formie maseczki na twarz, olejku do całego ciała, dodać do kąpieli lub natłuścić nią dłonie. Świetnie sprawdzi się jako odżywka do włosów i rzęs.

Sprawdź nasze przepisy na domowe kosmetyki z wykorzystaniem oliwy: maseczkę na dłonie i peeling do ust. Zachęcamy Cię również do tego, żebyś używała oliwy w kuchni - dodawaj ją do sałatek, na jej bazie przygotowuj dressingi.


OLEJ KOKOSOWY

Co zawiera? Naturalne tłuszcze, witaminy B, C, E, cynk, fosfor, kwas foliowy, magnez, potas, wapń, żelazo
Jak działa? Nawilża, odżywia, chroni i wzmacnia, likwiduje problemy skórne, zapobiega powstawaniu zmarszczek, wspomaga odchudzanie
Jak stosować? Kokos jest dobry na wszystko ;) Olejem możesz smarować twarz, dłonie, całe ciało. Jest też genialny jako maseczka do włosów (chroni włosy przed utratą protein), stosowana zarówno na mokro, jak i na sucho.

Olej jest naszym najnowszym odkryciem i miłością od pierwszego zastosowania<3 Poza wskazanymi korzyściami dla urody, posiada również walory smakowe. Możesz go używać do smarowania pieczywa, smażenia czy dodawać do deserów. My zawsze dodajemy łyżeczkę oleju do budyniu :)


ORZECHY

Co zawierają? Nienasycone kwasy tłuszczowe, przeciwutleniacze, błonnik witaminy A, B1, B2, E, fosfor, kwas foliowy, magnez, potas
Jak działają? Wzmacniają skórę, włosy i paznokcie, likwidują wolne rodniki, uelastyczniają, zapobiegają wysychaniu skóry, regenerują, pobudzają proces tworzenia kolagenu
Jak stosować? Jeść, jeść, jeść! Polecamy garść orzechów 2-3 razy w tygodniu.

Włoskie, ziemne, pistacje, migdały, laskowe... Jedząc je będziesz jeszcze piękniejsza i mądrzejsza ;) Przepis na naszą sałatkę z orzechami znajdziesz tutaj.


SEZAM

Co zawiera? Tłuszcze omega 3, przeciwutleniacze, witaminy A, B, cynk, magnez, wapń, żelazo
Jak działa? Wzmacnia skórę, zapobiega jej uszkodzeniom, poprawia ukrwienie, spowalnia procesy starzenia
Jak stosować? Tak jak w przypadku orzechów polecamy kurację od wewnątrz, czyli jedz sezam :)
Z sezamu możesz przygotować najzdrowszą słodkość świata, czyli chałwę. Przepis na domową wersję znajdziesz tutaj.


AWOKADO

Co zawiera? Nienasycone kwasy tłuszczowe, błonnik, witaminy A, C, E, K, B6, kwas foliowy, potas, wapń, żelazo
Jak działa? Odświeża, odmładza, rozświetla, nawilża, regeneruje, wygładza, przyspiesza proces gojenia ran, chroni skórę przed utratą wilgoci
Jak stosować? Możesz sporządzić z niego maseczkę na twarz i włosy, peeling, balsam do ciała. I zjadać na zdrowie! :)

Awokado nie bez powodu nazywane jest owocem młodości. Poza właściwościami pielęgnacyjnymi doceniamy jego smak. Sushi z awokado, marzenie!


Stosujesz zdrowe tłuszcze w swojej diecie? Co sądzisz o naturalnych sposobach dbania o urodę? :)

Pozdrawiamy! 


Zdjęcia górnej grafiki z: camomeetscouture.blogspot.com, fitness.sport.pl, kobieta.onet.pl, oliveoilexcellence.com, santofitlife.com




5 komentarzy:

  1. olej kokosowy również jest moim ostatnim odkryciem :)
    fajnie nawilża skórę.... no i ten zapach...mmm...
    ale mam pytanie - czy wiecie może w jaki sposób go przechowywać? wystarczy w suchym, ciemnym miejscu czy może w lodówce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. olej spokojnie możesz przechowywać w kuchennej szafce albo na półce :) mój tak stoi już 3 miesiące, ciągle jest cudowny i pachnący :D
      pozdrawiam serdecznie, Ania

      Usuń
    2. :) dziękuję. inspirująco tu u Was! :)

      Usuń
    3. dziękujemy! <3 zaglądaj do nas :)

      Usuń
  2. Bardzo lubię naturalne sposoby dbania o moją urodę. Dzięki za fajne pomysły. http://www.watersystem.pl/system_uzdatniania_wody/klienci_indywidualni/odzelaziacze_i_odmaganiacze

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 KOKOSHKA.PL , Blogger