26 kwietnia 2016

kisiel z siemienia lnianego

zdrowy fit deser, kisiel z siemienia lnianego

fit deser z siemienia lnianego


Moda na superfood, czyli naturalne jedzenie o wyjątkowych właściwościach zdrowotnych trwa w najlepsze! Owsianka z jagodami goji na śniadanie, komosa ryżowa na obiad, pudding z nasion chia na deser... Przeglądając instagram czy wegańskie blogi można dojść do wniosku, że tak właśnie powinna wyglądać dieta świadomej i zdrowo odżywiającej się osoby. Ja jednak się zastanawiam czy tych wszystkich wyszukanych składników, pochodzących z dalekiego świata nie można zastąpić naszymi - swojskimi i dobrze znanymi?

Dzisiaj chcę Wam zaproponować deser na bazie jednego z polskich superfood: kisiel z siemienia lnianego. Ma same zalety! Jest pyszny, zdrowy, łatwy do przygotowania, potrzebne składniki kupicie tanio i bez problemu. Możecie go zajadać codziennie, np. na drugie śniadanie albo podwieczorek. Tylko pamiętajcie wtedy o piciu dużej ilości wody mineralnej, przynajmniej 2 l dziennie!


Składniki (na jedną porcję):
× łyżka całych ziarenek siemienia lnianego
× szklanka wody (250-300 ml)
× dojrzały banan

Co i jak:
1. Siemię lniane wsyp do małego garnuszka i zalej wodą
2. Wodę doprowadź do wrzenia...
3. ...i gotuj wywar na najmniejszym ogniu ok. 15 min, od czasu do czasu mieszając
4. Używając drobnego sitka odcedź kisiel tak, aby nie znajdowały się w nim żadne ziarenka
5. Kisiel i banana przełóż do blendera i zmiksuj

Wskazówki:
× Zamiast banana możecie oczywiście użyć innych owoców, najlepiej dość słodkich. Inną opcją jest dodatkowe dorzucenie owoców w kawałkach - polecamy kisiel bananowy z truskawkami omnomnom :)

Kalorie: ok. 170 kcal

zdrowy domowy kisiel diy bananowy z siemienia lnianego

Prawda, że wygląda zachęcająco? :) Próbowaliście kiedyś takiego kisielu? A może spożywacie siemię lniane w innej postaci?

Pozdrawiam owocowo! :)
Ania

Zdjęcia: własne, grafika: freepik.com

3 komentarze:

  1. A czy można jeść ten kisielek bez odcedzania siemienia? Czy jest to szkodliwe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można jeść razem z ziarenkami (całymi albo zblendowanymi), ale trzeba wtedy uważać i obserwować swój organizm. Przy wrażliwym układzie pokarmowym ziarenka mogą okazać się zbyt obciążające i "zatykać", dlatego polecamy jednak odcedzanie. No i bezwzględnie - duuuuużo wody :)

      Usuń
  2. Ja robię nie tyle co kisiel, ale pudding. A przynajmniej tak ma być w zamyśle, bo nigdy mi nie wyszedł dość gęsty :D W każdym razie miksuję banana z odrobiną mleka (około szklanki/półtorej, zależy od wielkości banana), przelewam do miski, wsypuję kilka łyżeczek chia, mieszam i odstawiam do lodówki na całą noc. Takie śniadanie jest nie tylko zdrowe, ale bardzo sycące, chociaż teraz spróbuję z mniejszą ilością wody, żeby faktycznie ten pudding był gęsty.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 KOKOSHKA.PL , Blogger